Trend alert: Aksamit

Rozpoczęła się jesień, a ja w głowie mam tylko zakupy na tą właśnie porę roku. Wspominałam już wielokrotnie, że sezon jesienno-zimowy jest dla mnie największym wyzwaniem jeśli chodzi o ubiór i w tym roku postanowiłam stawić mu czoła.

Jednym z trendów w tym sezonie są rzeczy z aksamitu i zakup czegoś z tego materiału chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu. Myślę, że sprawię sobie raczej jakieś buty lub inny dodatek bo ubrania wiążą się ze zbyt żywym wspomnieniem lat 90. i wściekle pomarańczowej aksamitnej bluzki, którą uwielbiałam wtedy nosić. Ale, żeby nie ograniczać się tylko do moich preferencji przejrzałam strony internetowe różnych marek, w poszukiwaniu ubrań z tego materiału. Niestety okazało się, że na tą chwilę mało sieciówek podchwyciło ten trend, a będzie on moim zdaniem jednym z większych tego sezonu. Choć kto wie czy jeszcze tego nie nadrobią. Więcej opcji znajdziecie na tej tablicy na Pinterest.

Ubrania

aksamit-ubrania
Źródło: http://www.asos.com, http://www.zara.com, http://www.monki.com

Propozycje ubrań z aksamitu jakie można znaleźć na stronach sklepów to przede wszystkim sukienki. W sumie nie jestem zdziwiona bo chyba najłatwiej jest nosić ten trend w tej formie, lub w formie spódnicy, poza tym wpisuje się on w ogólny trend na lata 90. i do tego wiele propozycji ma cienkie ramiączka więc zawsze można założyć pod spód biały t-shirt, co również jest popularną tendencją od wiosny tego roku. Brzmi jak perfekcyjne kombo, czyż nie 😉 ?

Okrycia wierzchnie

aksamit-kurtki
Źródło: http://www.asos.com, http://www.stories.com

Okrycia wierzchnie z aksamitu są w sumie ciekawą propozycją marek ubraniowych bo ten rodzaj materiału nadaje wrażenie miękkości, a to jest właśnie to czego większość z nas poszukuje kupując rzeczy na chłodniejsze sezony. Kurtką, która zwróciła moją największą uwagę była puchówka marki własnej ASOS w kolorze wina, która wygląda na niesamowicie wygodną i ciepłą.

Akcesoria

aksamit-dodatki
Źródło: http://www.asos.com

Akcesoria, podobnie jak buty, o których poniżej, są zawsze dobrym pomysłem na zakupy jeśli nie jesteśmy pewni czy dany trend nam się spodoba bo zazwyczaj nie trzeba inwestować w nie tak dużych pieniędzy jak w ubrania. Szczególnie ma to znaczenie przy tym trendzie, ponieważ aksamit jest takim materiałem, którego wyprodukowanie nie jest tanie i jeśli producent oszczędził na jakości to widać to na pierwszy rzut oka. Tani aksamit nie ma tak gęsto upakowanych włókien przez co z łatwością widzimy spód materiału, co jeszcze jakoś może się obronić w przypadku dodatków, ale raczej będzie źle wyglądać w przypadku ubrań.

Buty

aksamit-buty
Źródło: http://www.asos.com

Ta kategoria jest mi najbliższa jeśli chodzi o rzeczy z aksamitu bo takie buty z pewnością są efektowne i pozwalają na wypróbowanie tego trendu nie obawiając się, że będzie się wyglądało jak przybysz z lat 90. Poza tym ciekawe buty obronią nawet najprostszy i najnudniejszy strój. Z trzech par, które umieściłam powyżej najbardziej podobają mi się te od Jeffrey Campbell zarówno ze względu na krój, idealny na jesień, jak i mięsistość materiału, z którego zostały wykonane. Jedyny minus jaki widzę w butach z aksamitu to fakt, że nadają się do noszenia tylko gdy jest sucho.

One thought on “Trend alert: Aksamit

Skomentuj

