Personalizacja

Branżę mody czekają moim zdaniem w najbliższych latach naprawdę spore zmiany bo obecny model działania nie do końca się sprawdza. Przy obecnej kondycji gospodarki na świecie nie ma takiej siły, która sprawiłaby, że kupujących będzie coraz więcej i wydawać będą coraz więcej pieniędzy na coraz droższe rzeczy. Złote czasy niestety skończyły się bezpowrotnie, choć mam wrażenie, że właściciele multimilionowych koncernów zrzeszających wiele domów mody nie do końca chcą przyjąć to do wiadomości, naciskając na dyrektorów kreatywnych by ci byli jeszcze bardziej płodni co kończy się w wielu przypadkach, które mogliśmy obserwować zwłaszcza w 2015 roku, tym że nie wytrzymują oni presji i odchodzą.

Zatem zmiany, ale jakie zmiany? Myślę, że jedną z nich będzie możliwość modyfikacji ubrań lub dodatków według preferencji klienta po to by rzecz, którą kupuje była unikatowa.

Obecnie firmy z wyższej półki oferują bardzo często przy zakupie produktu naszycie, nadrukowanie lub wybicie naszego monogramu na rzeczy, którą kupujemy i faktycznie nadaje to pewnego osobistego charakteru, ale mimo wszystko cała reszta ubrania czy dodatku jest identyczna, jak te kupione przez innych. A indywidualizm dla ludzi żyjących w pewien sposób modą jest niesamowicie ważny. Oczywiście jeśli damy jedną i tą samą rzecz do ubrania pięciu różnym osobom to pewnie wystylizują ją zupełnie inaczej, ale myślę że każda z tych osób byłaby jeszcze szczęśliwsza gdyby dostała możliwość zmodyfikowania ubrania czy dodatku tak by w stu procentach oddawał ich indywidualny styl i osobowość.

I tu właśnie może tkwić sposób dla dużych marek luksusowych, ale i tych ze średniej półki,na przyciągnięcie klientów. Gucci, będące obecnie na absolutnym topie jeśli chodzi o popularność wśród marek luksusowych, i poruszające się przy tym bardzo sprawnie w cyfrowym świecie, odczytało chyba jako pierwsze te nastroje i pozwala swoim klientom dokonywać wyboru tkanin czy guzików. Natomiast marka Jimmy Choo pozwala nam zamówić buty lub torebkę, której model i kolor oraz rodzaj wykończenia sami sobie wybierzemy, i wcale nie zapłacimy za to więcej (no chyba, że wybierzemy bardzo egzotyczną skórę) niż za standardowo oferowane kolory danego modelu, co w sumie bardzo mi się podoba.

Strategia tych dwóch firm oczywiście nie przesądza o tym, że domy mody masowo zaczną w niedługiej przyszłości oferować usługi modyfikowania swoich produktów, ale wydaje mi się że taka możliwość pojawi się w wielu firmach w ciągu najbliższych kilku lat.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s